Αυξήσεις μισθών 3,2% συμφώνησε η VW
Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011
Μισθολογικές αυξήσεις 3,2%, αρχής γενομένης το Μάιο και για περίοδο 16 μηνών, συμφώνησε χθες η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen για το προσωπικό της στη Γερμανία, προκαλώντας «πονοκέφαλο» στους ιθύνοντες για τον καθορισμό της νομισματικής πολιτικής στην Ευρωζώνη.
Η αύξηση αφορά περί τους 100.000 εργαζομένους και έρχεται σε μια περίοδο που ο πληθωρισμός έχει ξεπεράσει το όριο 2% της ΕΚΤ. Τον Ιανουάριο «έτρεχε» με ρυθμούς 2,4% στην Ευρωζώνη, το υψηλότερο της 2ετίας. Το στέλεχος της ΕΚΤ, Υβ Μερς δήλωσε πάντως πως η τράπεζα θα αυξήσει το βασικό της επιτόκιο εάν η αύξηση του πληθωρισμού δεν αποδειχθεί πρόσκαιρη, αλλά πυροδοτήσει δευτερογενείς επιπτώσεις στην οικονομία.
Το χειμώνα του 2010, η IG Metall συμφώνησε για τον κλάδο μεταλλουργίας μισθολογικές αυξήσεις της τάξεως του 3,6%. Αναλυτές εκφράζουν την ανησυχία ότι η ΕΚΤ θα καθορίσει την απόφασή της για τα επιτόκιά της με βάση την κυρίαρχη οικονομία της Ευρωζώνης, που είναι η Γερμανία.
Κλάδοι
Αλλά δεν έχουν όλοι οι κλάδοι τις άριστες επιδόσεις του τομέα αυτοκινητοβιομηχανίας, που έχει ωφεληθεί κυρίως από τη μεγάλη ζήτηση για Ι.Χ. στην Κίνα και σε άλλες αναδυόμενες αγορές. «Οι εργαζόμενοι στη VW παίρνουν με τις αυξήσεις ένα κομμάτι από την κινεζική πίτα που τους αντιστοιχεί», είπε ο Α. Ελιγκχορστ της Credit Suisse, σε μια από τις λιγοστές περιπτώσεις που η Κίνα αξιολογείται ως θετικός παράγοντας (σε ΗΠΑ και Ευρώπη το Πεκίνο κατηγορείται πως ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας διατηρώντας το γιουάν υποτιμημένο). Οι πωλήσεις και η κερδοφορία της VW εκτινάχθηκαν πέρσι σε επίπεδα-ρεκόρ χάρη στη ζήτηση στις αναδυόμενες αγορές.
Αλλά δεν έχουν όλοι οι κλάδοι τις άριστες επιδόσεις του τομέα αυτοκινητοβιομηχανίας, που έχει ωφεληθεί κυρίως από τη μεγάλη ζήτηση για Ι.Χ. στην Κίνα και σε άλλες αναδυόμενες αγορές. «Οι εργαζόμενοι στη VW παίρνουν με τις αυξήσεις ένα κομμάτι από την κινεζική πίτα που τους αντιστοιχεί», είπε ο Α. Ελιγκχορστ της Credit Suisse, σε μια από τις λιγοστές περιπτώσεις που η Κίνα αξιολογείται ως θετικός παράγοντας (σε ΗΠΑ και Ευρώπη το Πεκίνο κατηγορείται πως ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας διατηρώντας το γιουάν υποτιμημένο). Οι πωλήσεις και η κερδοφορία της VW εκτινάχθηκαν πέρσι σε επίπεδα-ρεκόρ χάρη στη ζήτηση στις αναδυόμενες αγορές.
Πηγή: imerissia
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου